כיצד לפתור קובייה הונגרית?

רוצים ללמוד כיצד לפתור קובייה הונגרית? כאשר רוב האנשים שומעים את המשפט "לפתור קובייה הונגרית". הם חושבים שמדובר במשהו מאד קשה, מורכב ובעייתי. אחרי הכל, הקוביה ההונגרית, לדברי ישראל פיגא, היא לא ממש אתגר קשה מאד. הרכבת פאזל זה אפילו מסובך מהקובייה הממוצעת של רוביק.

בתמונה. קוביה הונגרית. ישראל פיגא. כיצד לפתור קובייה הונגרית

שוברים שיאים

עם זאת בקוביה יש לא מעט חלקים וצירים לסובב ולהפוך. עם זאת, כשמדובר בפותרים המהירים ביותר בעולם, יש שם אחד שכולם מכירים: מקס פארק. ה-speedcuber המוביל הזה הוא חבר ותיק בהיכל התהילה של שיאי גינס ולקח מספר תארים על הישגיו המטריפים את הדעת. ההישג האחרון שלו היה לפתור קובייה בגודל 7x7x7 בקצת יותר מדקה ו-35 שניות. וכיום יש כאלה שמצליחים הרבה יותר. ממש פחות…

צלב לבן

בעוד שהמורכבות של הקובייה ההונגרית מפחידה עבור רובם, אפילו הקוביות המתחילות ביותר יכולות לפתור אותה עם מעט אלגוריתמים יחסית. השלב הראשון הוא יצירת צלב לבן, המצריך זיהוי והצבה של החלקים המרכזיים. בדרך כלל, אלו יהיו שתי הפינות בכל צד של הקוביחה שצריך להחליף. ניתן לעשות זאת על ידי איתור היכן הפינות הללו צריכות לשבת על הקובייה שנפתרה וביצוע סדרה של תנועות אלגוריתמיות כדי להזיז אותן למקומן.

אלגוריתם

השלב הראשון בתהליך זה הוא לזהות את החלק המרכזי שיש לו את הצבע איתו תרצו להחליף אותו. ברגע שתמצא את זה, התחל באיתור הפינה הצהובה שיש להחליף עם הפנים הקדמי-ימני. ניתן לעשות זאת על ידי ביצוע שלושה אלגוריתמים ימניים, ולאחר מכן סיבוב הקובייה עם כיוון השעון והפעלת שלושה אלגוריתמים שמאליים כדי להזיז אותה למצב. חזור על שלב זה עבור כל פינה אחרת שיש להחליף עם החלק המרכזי.

לאחר מכן, הגיע הזמן לסדר את הקצוות. יש רק שתי וריאציות לשלב זה, וסביר להניח שתשתמש בשיטת המתחילים. שיטה זו מאפשרת לך לבצע פחות אלגוריתמים בסך הכל, אך היא לא מספיקה לקובייה תחרותית. אם אתה רוצה להתקרב למהירויות שיא עולם. כנראה שאתה צריך ללמוד אלגוריתמים מתקדמים כמו PLL במראה אחד.

שיטות מגוונות

בעוד שניתן לפתור את הקובייה ההונגרית באותן שיטות כמו 3x3x3. שיטות מיוחדות של 2x2x2 נפוצות יותר בקרב פותרים מהירים. שיטה פופולרית אחת, המועדפת על רבים מאלופי העולם הנוכחיים, כוללת פתרון של הפינות ואז סיום הקצוות עם סיבובי פרוסה. שיטה זו זכתה לפופולריות על ידי אלוף העולם מין תאי משנת 1982 והיא נמצאת בשימוש בתחרויות מסוימות כיום.