ישראל פיגא – הכירו את מקס פארק

מקס פארק השיאן העולמי בפתרון קובייה הונגרית. ישראל פיגא מביא את סיפור.

שלום, כאן ישראל פיגא איש הקוביה ההונגרית בישראל. במאמר זה אספר לכם על הכרון העצום של מקס פארק.

כשמקס פארק, שיאן העולם הנוכחי בפתרון קובייה הונגרית אובחן כפעוט כאוטיסט, חיפשו הוריו דרכים לפתח את המוטוריקה העדינה שלו.

ואז הוא הרים קוביית רוביק (קוביה הונגרית) ומיד הם ידעו שזה בדיוק מתאים.

מקס הוא כיום תושב קליפורניה. הוא מחזיק כעת בשיא הזמן המהיר ביותר לפתרון קוביית הונגרית בגודל 3x3x3. הוא עשה זאת תוך שהוא שבר את שיאו של הסיני Yusheng Du הסיני משנת 2018. "הייתה נקודה שבה מקס לא הצליח אפילו לפתוח בקבוקי מים, אבל כשהוא הראה עניין בקוביות, ניצלנו את ההזדמנות הזו", סיפרו הוריו לספר גינס. עכשיו הוא "ספידקיובר" שמתחרה בכל העולם.

השיא החדש

השיא החדש שלו נקבע במהלך תחרות ראווה בלונג ביץ'. התחרות נערכה בפיקוח איגוד הקוביות העולמי.

לבוש בחולצה שחורה מעוטרת בלוגו של רוביק, עבר מקס את האתגר תוך 3.13 שניות. הוא הטיח את הקובייה הפתורה שלו על השולחן, מחא כפיים וצעק "כן!" כשהקהל הריע בתמיכה.

השחקן בן ה-21 הוסיף את הפתרון של 3x3x3 לרשימת ההישגים המרשימה שלו, כולל שיא ממוצע משותף בקוביות 4x4x4, 5x5x5 ו-6x6x6 עם אלוף עמית פליקס זמדגס. וכן תואר עולם בודד בקובייה 7x7x7.

מקס פארק גם מופיע בסרט תיעודי של נטפליקס משנת 2020 בשם The Speed Cubers, שעוקב אחר מסעו ושל זמדגס ואחרים המרכיבים את האליטה של הספורט.

תחרויות בעולם

עולם ה-speedcubing הוא הרבה יותר גדול ממה שרבים עשויים להבין, עם יותר מ-140,000 מתחרים רשומים ברחבי העולם, לפי ה-WCA. המתמודדים מתאמנים באופן אינטנסיבי לשנן רצפים, או אלגוריתמים, המנחים את תנועות האצבע שלהם בזמן שהם פותרים את החידות.

לאחר מכן הם יכולים לבצע את האלגוריתמים באופן כמעט אינסטינקטיבי. תהליך זה מכונה זיכרון שריר. המתחרים המהירים ביותר יכולים לפתור את החידות תוך דקות ספורות, כאשר המתחרים המצליחים ביותר מסיימים בתוך שברירי שניות.

ישנם אפילו אירועים שבהם המתחרים יכולים לנסות את כוחם בקוביה 3x3x3 כשהם מכוסי עיניים או עם זרוע אחת קשורה מאחורי הגב. זה ספורט שמשך אליו קהל מעריצים רחב, כולל הורים לילדים אוטיסטים, שאומרים שזה נתן השראה לילדים שלהם להרים את התחביב.

עוד על מקס

אבל מקס, לפי מה שאני ישראל פיגא קוביה הונגרית קראתי ולמדתי, לא מונע על ידי תהילה. המטרה שלו היא פשוט להיות הכי טוב במשהו שהוא אוהב. לשם כך הוא צריך להמשיך להתאמן. הוא כבר מתכונן לאליפות ארה"ב הלאומית בפיטסבורג, פנסילבניה, ולאחר מכן ייסע לדרום קוריאה לאליפות העולם. "בעיני מקס, זה הישג שניתן לכמת", אומר אביו, שוואן פארק, ל-PEOPLE. "הוא יודע שהוא טוב בזה, אז הוא רוצה לעשות את זה שוב ושוב". עקבו אחרי גינס בפייסבוק ובאינסטגרם.