ישראל פיגא חושף: השיטה לפתור קובייה הונגרית?

כאן ישראל פיגא. האתר הזה כולו מוקדש לקוביה הונגרית. אז ברור שאתייחס (ובהרחבה) לשאלה ולשיטות איך לפתור את הקוביה.

השיטה לפתור קובייה הונגרית כוללת הכנסת כל חלקי הקצה למקומם הנכון על כל פנים. זהו שלב חשוב מאוד והוא יכול להיות המאתגר ביותר. אבל ברגע שאתה מבין איך לעשות את זה אתה יכול לפתור את הקובייה שלך במהירות האפשרית.

מאמר זה יסביר שלושה אלגוריתמים שונים שבהם תוכל להשתמש כדי לפתור את השלב הזה של החידה, אז בחר אחד שמתאים לסגנון שלך ונסה אותו!

לפני שנתחיל, עלינו להסתכל תחילה על הפאזל כדי לראות אם יש חלקים פינתיים שגויים בשכבה הקדמית. אם אין כאלה, אז אתה יכול לדלג ישר לתשובה הנפוצה הזו, מכיוון שהקוביה שלך ניתנת לפתרון! עם זאת, אם יש חלק פינתי אחד או נוסף שגוי, אז הגיע הזמן להתחיל לעבוד עליהם.

אם יש צלב צהוב על הפנים הקדמיות, אז זה אומר שיש שתי פינות או יותרמפרצופים שונים הממוקמות באותו מיקום וחשוב לסדר אותן בצורה נכונה. אם לא, יהיה בלתי אפשרי לפתור את הקובייה, אז בואו נוודא שכל הפינות נמצאות במקומות הנכונים שלהן.

כדי לעשות זאת, עלינו לסובב את הפנים כלפי מעלה בכיוון השעון פעמיים. פעולה זו תזיז את הפינה הקדמית-העליונה-שמאלית למקומה הנכון. אשר לאחר מכן יאלץ את כל הפינות השגויות האחרות בשכבה העליונה למקומן הנכון. ברגע שכל הפינות מסודרות. אז זה רק עניין של להפוך את הסדר של חלקי הפינות האחרים והקובייה תיפתר!

השלב הבא להצלחה

השלב הבא הוא להכניס את הקוביות המרכזיות הצבעוניות למקומן הנכון. ישנן מספר דרכים לעשות זאת, אך הדרך הטובה  היא לבנות בלוק בכל צד של הקובייה. זה קל מספיק לביצוע ואמור לקחת רק כשישה מהלכים או פחות. ברגע שזה נעשה אתה תהיה מוכן לפתור את שתי השכבות האחרונות!

ישנן כמה שיטות שונות לעשות זאת. הפשוטה היא למצוא את האמצע מבין שלושת חלקי הקצה המרכיבים את הצלב ולהזיז אותו למיקומו. ברגע שזה נעשה אתה אמור להיות מסוגל לפתור את הקובייה בשמונה מהלכים או פחות. וזה מהיר מאוד עבור קובייה הונגרית!

יש עוד כמה טריקים שתוכלו להשתמש בהם כדי לזרז את השלב הזה. אבל באופן כללי רק זכרו שהקצוות שמרכיבים את הפנים הלבנים כולם קבועים. וכך גם הקוביות המרכזיות. זה אומר שברגע שתשלים את שלב EOLine, תהיו במרחק של אלגוריתמים ספורים בלבד מפתרון שאר הקובייה. אז פשוט תמשיך להתאמן ותהיה מקצוען תוך זמן קצר! פתרון שמח!